Dlaczego warto postawić na współpracę ze stałymi dostawcami?

W tym artykule zachęcamy do nawiązywania długotrwałych relacji z dostawcami. Odpowiadając na pytanie zadane w tytule, staramy się pokazać, w jaki sposób stałe współprace mogą przynieść firmie oszczędność czasu, nerwów i pieniędzy.

W dobie kryzysu i rosnącej inflacji większość firm szuka oszczędności. Tu i ówdzie pojawiają się głosy, jakoby dobrym sposobem na podreperowanie budżetów miała być elastyczność i nieprzywiązywanie się do jednego konkretnego dostawcy usług. W tym tekście zastanawiamy się, czy rzeczywiście rezygnacja ze stałych dostawców zawsze ma sens i podajemy argumenty przemawiające za pozostaniem przy długotrwałej współpracy.

Spokojna głowa, czyli pewność realizacji zlecenia

Nieocenioną zaletą współpracy ze stałymi dostawcami jest zaufanie, jakim możemy obdarzyć partnera biznesowego. Współpracując z firmami, które już znamy, mamy pewność co do tego, że wykonają zlecone im zadania na czas, zgodnie z naszymi wymogami. Jest to cenne zwłaszcza w wyjątkowych sytuacjach, kiedy pojawi się niespodziewana potrzeba biznesowa, której nie planowaliśmy wcześniej. Na przykład wtedy, gdy musimy pilnie zorganizować obiad dla dużej liczby osób lub w szybkim tempie przygotować materiały marketingowe na targi. W takich momentach zaufany dostawca jest na wagę złota, bo dzięki niemu nie musimy w panice obdzwaniać okolicznych firm.

Preferencyjne stawki dla stałych klientów

Rzecz jasna zdarza się, że jako nowi klienci możemy liczyć na niższe ceny. Weźmy jednak pod uwagę fakt, że na rynku istnieje grupa firm, które dbają o swoich partnerów biznesowych, oferując im preferencyjne stawki. Dla przykładu Lunchspot umożliwia zakup posiłków dla pracowników po atrakcyjnych cenach, ustalając z restauratorami kwoty, które będą satysfakcjonujące dla wszystkich stron. Z danych podanych w tabeli wynika, że wybierając Lunchspot, możemy zyskać średnio 6 zł na posiłku, co przy większej liczbie zamówień przekłada się na oszczędność rzędu kilkuset złotych. Dodatkowym bonusem jest darmowa dostawa dla użytkowników Lunchspot.

Rodzaj posiłkuIlośćCena w restauracjiCena dla użytkowników LunchspotOszczędność
Posiłek standardowy (obiad)202518,906,1 zł x 20 = 122
Posiłek wegański(obiad)52819,908,1 zł x 5 = 40,5
Deser516124 zł x 5 = 20
Suma3069 182,5 zł
Szacunkowe oszczędności z Lunchspot

Oszczędność czasu

Utrzymywanie stałej relacji biznesowej z konkretnymi dostawcami to znaczna oszczędność czasu w wielu aspektach. Po pierwsze za każdym razem, kiedy czegoś nam zabranie lub potrzebujemy konkretnych usług, nie musimy poświęcać cennego czasu na research i poszukiwanie najlepszej oferty na rynku. Znika również konieczność każdorazowego negocjowania warunków umowy. Utrzymywanie długotrwałych współprac nierzadko pozwala też uprościć proces rozliczania zamówień. Nie musimy stale wystawiać kolejnych faktur za każdorazowe zamówienie, z długotrwałym partnerem biznesowym, możemy ustalić dogodne dla obu stron okresy rozliczeniowe. Wielu dostawców, tak jak Lunchspot, oferuje swoim klientom możliwość integracji z systemem kadrowo-płacowym, co dodatkowo ułatwia rozliczanie zamówień. Posiłki dostarczane w ramach usługi Lunchspot są też zawsze dostarczane o ustalonych godzinach, dzięki czemu pracownicy nie tracą czasu na wyjścia do sklepów czy pobliskich restauracji, a po przerwie obiadowej rozpoczynają pracę punktualnie.

Znajomość potrzeb i procesów

Dodatkowym plusem w przypadku stałej współpracy jest też fakt, że wieloletni dostawca dobrze zna specyfikę naszej firmy i jej potrzeby. Wie, jak dużym przedsiębiorstwem jesteśmy, w jakim okresie najczęściej mamy zwiększone zapotrzebowanie na dany produkt/usługę. Dzięki temu może podejść do nas indywidualnie i zaproponować ofertę najlepiej odpowiadającą naszym potrzebom.

Mamy nadzieję, że udało nam się dowieść, że inwestycja w długotrwałe relacje ze dostawcami może przynieść wymierne korzyści. Jeśli szukasz zaufanego dostawcy, który pomoże Ci zorganizować posiłki dla pracowników lub posiłki regeneracyjne, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.